تدوین و اولویت‌بندی استراتژی‌های نشاط آفرینی سازمانی برای زنان دانشگاهی (با عنایت بر نقش‌های چندگانۀ زنان)

نوع مقاله : پژوهشی اصیل

نویسندگان

1 دانشگاه الزهرا

2 علوم انتظامی امین

3 الزهرا

4 مدیرگروه دانشگاه تهران شمال

چکیده

تحقیق حاضر بمنظور شناسایی، اولویت بندی استراتژی های نشاط آفرینی سازمانی، برای زنان دانشگاهی، و با عنایت بر نقش های چندگانة آنها انجام شده است. جمع آوری داده ها با استفاده ازروش مصاحبه نیمه ساختاریافته و همچنین بررسی اسناد مربوط به برنامه راهبردی و عملیاتی دانشگاه الزهرا(س) ، در محدودة زمانی سال های 98-96 13صورت پذیرفته است.در بخش کیفی ، اسناد سازمانی و متن مصاحبه های نیمه ساختاریافته باخبرگان دانشگاهی در شهر تهران، با استفاده از روش تحلیل مضمون مورد بررسی قرار گرفت و استراتژی های داده بنیادِ سازمانی شناسایی شد. در بخش کمّی تحقیق، در ادامه بر مبنای پرسشنامه های ماتریسی با استفاده از تکنیک ارزیابی و آزمون تصمیم گیری روابط علّت معلولی استراتژی ها ی یافت شده، از منظر نفوذ گذاری و نفوذ پذیری تعیین شد و در نهایت اولویت بندی استراژی ها با استفاده از تکنیک " مدل سازی ساختاری- تفسیری ترسیم گردید. بر مبنای یافته های تحقیق، در روابط میان استراتژی های تدوین شده بمنظور نشاط آفرینی سازمانی برای زنان دانشگاهی، استراتژی "اعتلای جایگاه نگرشی نسبت به نقش های زنانه در خانواده و اجتماع" از بالاترین نفوذگذاری و استراتژی" برند سازی توانمندی های منحصر به فرد دانشگاه های زنانه"، از بیشترین نفوذپذیری- نسبت به استراتژی های احصاء شده -برخوردار است و به ترتیب در اهمیّت، استراتژی های کنشی – واکنشی نسبت به " ترویج اصول و ارزش های والای نقش های فردی- اجتماعی زنانه" ،" استقرار دیدگاه منبع محوری نسبت به زنان"، " بالندگی فردی- سازمانی زنان" و " برندسازی توانمندی های دانشگاه های زنانه" است.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

Compilation and Prioritization of Organizational Strategies for University Women's Vigor (According to the different roles of women)

نویسندگان [English]

  • Behnoush Jovari 1
  • Yousouf Mohammadi Moghaddam 2
  • Sousan Ghahramani Ghajar 3
  • Narges Hasanmoradi 4

1 Alzahra

2 Amin

3 Alzahra

4 Azad

چکیده [English]

The present study has been been conducted to identify, compile and prioritize the strategies of organizational Vigor -Creating for women working in universities. Data collection was done using a semi-structured interview method, as well as a review of the documents related to the strategic and operational program of Alzahra University in time range of 2017 to 2019.
In the qualitative section, four organizational grounded strategies were identified by analyzing the responses of experts at Alzahra University and several university campuses of the Sisters in Tehran and using Content analysis method for organizational happiness of the women.
In the quantitative section of the research, after examine the reliability and validity of the strategies, for identifying and studying the mutual relationship between strategies and their ranking, two methods of Decision Making Trial and Evaluation and Interpretive Structural Modeling were respectively used. In this way, a questionnaire on organizational Vigor -Creating strategies of universities women was set up and provided to experts, and using DEMATEL-ISM technique,Based on the findings of the first quantitative method in the relationship between the compiled strategies, the strategy of raising the status of women and family has the highest influence and, branding strategy of women's universities has the highest effectiveness. in accordance with findings of ISM method, in order to create organizational Vigor in universities women, it is necessary that promoting the principles and values of women, establishing a source-centered viewpoint to women, women's flourishing and branding the capabilities of women's universities will be considered by university officials.

کلیدواژه‌ها [English]

  • " University women"
  • "Organizational Vigor"
  • "Content analysis method"
  • "Quantitative methods of decision making"
  1. آزاده، منصوره اعظم، تافته، مریم. (1394). "روایت زنان سرپرست خانوار از موانع شادمانی (مطالعه موردی زنان سرپرست خانوار تهران)". مطالعات زن و خانواده، 3(2)، صص 33-60.
  2. آذر، عادل؛ بیات، کریم. (1387)، طراحی مدل فرآیند محوری کسب‌وکار با رویکرد مدل‌سازی ساختاری تفسیری (ISM)، نشریه مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 1، شماره 1، صص 3 تا 18.
  3. باقری، مسلم؛ جاجرمی زاده، محسن بنافی، منصوره (1396). بررسی نقش میانجی‌گری نشاط سازمانی در رابطۀ معنویت سازمانی و تعهد سازمانی (موردمطالعه: دانشگاه شیراز)، فرهنگ در دانشگاه اسلامی، سال هفتم، شماره اول، صص18-3.
  4. بامداد صوفی، جهان یار؛ امامت، میر سید محمد محسن (1397)، شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر جذب و نگهداشت استعدادهای علمی در دانشگاه، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)،10(3) صص 25-1.
  5. بختیار نصرآبادی، حسنعلی (1388). بررسی رابطه بین ماهیت شغل و رضایت شغلی، پژوهشنامه مدیریت، سال نهم، شماره 1، صفحه 74-58.
  6. پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری به آدرس www.ledear.ir
  7. جاودانی، حمید (1393)، طراحی الگوی توسعه سازمانی در نظام مدیریت آموزش عالی ایران، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، دوره 20، شماره 4، صص 74-55.
  8. جووری، بهنوش (1389)، پایان نامه ارشد دانشگاه پیام نور،" بررسی تاثیر تصویر ذهنی از برند بر ارزش ادراکی مصرف کنندگان".
  9. چاوش باشی، فرزانه؛  دهقان عفیفی، ناهید(1392). "شناسایی و سنجش عوامل تاثیرگذار بر نشاط سازمانی کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب"، فصلنامه علوم رفتاری، سال پنجم،شماره شانزدهم، شماره 16صص43-66 .
  10. چهرازی، سامان و قلی پور،آرین (1394)." بررسی تاثیر سبک رهبری خدمتگذار بر رفتارهای ضد بهره وری کارکنان"، مطالعات رفتارسازمانی، سال چهارم، شماره2،صص118-99.
  11. حق گویان، زلفا، زارعی متین،حسن؛ جندقی، غلام رضا ؛رحمتی، محمد حسین (1395). " شناسایی پیامدهای نشاط کارکنان به عنوان یکی از عوامل موثر بر سرمایه اجتماعی"، مدیرت سرمایه اجتماعی، دوره 3، شماره 1،صص 41-23.
  12. حق گویان، زلفا، محمدی حسینی نژاد، ملیحه ؛(1395)، "بررسی وضعیت نشاط در کارکنان بانک های خصوصی استان قم"،پژوهشهای روانشناختی در مدیریت، سال دوم، شماره اول،صص 90-61.

 

  1. حیدریسورشجانی، رسول؛ گشول، حسین(1397).تحلیل و ارزیابی اشتغال زنان در فضاهای شهری با استفاده از مدل( SWOT-AHPمطالعۀ موردی زنان شاغل شهر کاشان در سال 1396)، فصلنامه علمی- پژوهشی زن و جامعه،دوره 9، شماره 35،  صص 173-200  .
  2. خزعلی, انسیه, جووری, بهنوش. (1394). بررسی رضایت شغلی کارکنان از سبک رهبری مدیران (مطالعه موردی: کارکنان زن دانشگاه الزهرا(س)). مطالعات زن و خانواده, 3(1), صص126-111.
  3. خطیبی, اعظم. (1394). بررسی نگرش زنان نسبت به عوامل مؤثر بر تحکیم خانواده (پژوهشی در بین کارکنان زن دانشگاه‌های پیام نور استان همدان). مطالعات زن و خانواده, 3(1),صص 59-92.
  4. خمینی، روح الله(1358).صحیفه امام خمینی(ره). جلد 8: لزوم اسلامی شدن دانشگاه ها، قم: پایگاه اطلاع رسانی آنلاین جماران.
  5. دانایی فرد، حسن ؛حسن زاده، علیرضا؛ سالاریه، نورا." طراحی سنجه ی اندازه گیری بی تفاوتی سازماین:پزوهش ترکیبی"، اندیشه ی مدیریت راهبردی، سال چهارم، شماره دوم، پاییز و زمستان 1389، صص 99-79.
  6.  دلاور، علی (1385). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، چاپ پنجم، تهران، انتشارات رشد.
  7. رفعت جاه، مریم؛ خیرخواه، فاطمه(1392)." مسائل و چالش های اشتغال زنان در ایران از دیدگاه شاغلان پست های مدیریتی"، فصلنامۀ مطالعات توسعۀ اجتماعی- فرهنگی، سال اول، شمارۀ دوم،صص156-.130
  8. زارعی متین، حسن، مریم احمدی زهرانی، زلفا حق گویان (1388). "نقش دانشگاه در ایجاد عوامل مؤثّر بر شادی "فصلنامة فرهنگ در دانشگاه اسلامی 42، سال سیزدهم، شماره 2،صص24،-4.
  9.  زارعی متین، حسن و حق گویان، زلفا.(1395)، شادی و نشاط در زندگی و محیط کار"، تهران، انتشارات کتاب مهربان، چاپ اول.
  10. زاهدی، شمس السادات. (1386 )،"زن و توسعه"، تهران. انتشارات پژوهش های فرهنگی.
  11. ساعتچی محمود و علّی اکبرعزیزپورشویی. (1384)." طراحی الگوی رهبری اثر بخش دانشگاهی"، دوماهنامه دانشور دانشگاه شاهد، سال دوازدهم، شماره 11، 18-1.
  12. سهرابی، روح اله؛ جعفری سرشت، داود و مید ان دار باسمنجی، فهیمه (1390)، ارائه چهارچوب مدیریت استعداد بارویکرد چابکی منابع انسانی، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)،9(2):1-20.
  13. سنگری ،نگین (1396). "تدوین مدل شایستگی های محوری اعضای هیئت علمی دانشگاه اسلامی(مورد مطالعه دانشگاه الزهرا(س))"، مدیریت در دانشگاه اسلامی، سال ششم، شماره اول، صص 60-45.
  14. طاهریان، حسین؛ فیض، داود؛ حیدرخانی، زهرا. (1393). "عوامل مدیریتی و سازمانی موثر بر شادی و نشاط در دانشگاه ها و تاثیر آن بر تولید علم، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی"، شماره72، صص116-99.

27. عابدی، حیدرعلی(1388). کاربرد روش تحقیق پدیده شناسایی در علوم بالینی . فصلنامه راهبرد،سال نوزدهم، شماره 54، صص 224-207

  1. عبداللهی، حسین؛بازرگان، عباس (1392). "ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش بهره وری آموزشی اعضای هیأت علمی"، فصلنامه اندازه گیری تربیتی  ، سال چهارم- شماره 11، صص 55 تا 76
  2. عیسی خانی، احمد.(1392)." تبیین نقش منابع شغلی و منابع شخصی در تعلق خاطر کاری کارکنان"، مدیریت دولتی، دوره 5، شماره2، صص 96-73.
  3. فراستخواه، مقصود(1396)."روش تحقیق کیفی در علوم اجتماعی با تاکید بر نظریه بر پایه"چاپ چهارم ، انتشارات آگاه.
  4. قرونه، داود؛ میرکمالی، سید محمد؛ بازرگان، عباس و خرازی، سید کمال(1395).الگویی برای بالندگی اعضای هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س)، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، دوره 22، شماره 3، صص 17-1
  5. قهرمانی قاجار،سوسن؛ جووری، بهنوش و پروانه غیبی(1396)."تبیین رابطه  توانمندسازی روانشناختی در محیط کار با تنیدگی کارکنان(دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی)،ماهنامه  علمی- تخصصی مدیریت، اقتصاد و حسابداری.صص99-76.
  6. قهرمانی قاجار،سوسن؛ جووری، بهنوش و سمیه وکیلی(1395)."خط مشی گذاری برای مراکز آموزش عالی"، همایش علمی- پژوهشی دانشگاه محور توسعه، دانشگاه پیام نور.
  7. کرباسیان، مهدی؛ جوانمردی، محمد؛ خبوشانی، اعظم؛ زنجیرچی، محمود. (1390)، طراحی یک رویکرد تلفیقی از الگوی ساختار تفسیری (ISM) و TOPSIS-AHP فازی برای انتخاب و رتبه‌بندی تامین‌کنندگان چابک، مدیریت تولید و عملیات، دوره دوم، شماره 1، صص: 107-134.
  8. کلدی، علیرضا؛ سمواتیان، بهاره (1388).بررسی علل و عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان زن و مرد شعب تامین اجتماعی تهران، پژوهش نامه علوم اجتماعی، سال دوم، شماره دوم، صص 89-74.
  9. کوک، لیز؛ راسول،برایان .2000. سبک های رهبری مدیران زن و مرد، ترجمه ایران نژاد پالیزی، مهدی، تهران، نشر مدیران.
  10. محمد زاده، زینب؛ صالحی، کیوان(1394). "آسیب شناسی نشاط و پویایی علمی در مراکز علمی و دانشگاهی مطالعه ای بارویکرد پدیدارشناسی"، فصلنامه سیاست های راهبردی و کلان، سال سوم ،شماره11، صص 25-1.
  11. محمد زاده، زینب؛ صالحی، کیوان(1395). "تبیین پدیده نشاط و پویایی علمی در مراکز علمی از منظر نخبگان دانشگاهی:مطالعه ای با رویکرد پدیدارشناسی"، فصلنامه راهبرد، سال بیست و پنجم ،شماره79، صص 258-227.
  12. مقیمی، سیدمحمد؛ قلیپور، آرین و جواهریزاده، ابراهیم (1393)، شناسایی و رتبه بندی شاخص های کارکنان کلیدی در راستای مدیریت استعدادهای سازمانی، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، دانشگاه جامع امام حسین (ع)، 6(3)،191-165.
  13. موسوی، زارع( 1386.) بررسی عوامل مؤثر در رشد کیفیت علمی اعضای هیئت علمی در دانشگاهها از نظر هیئت علمی دانشگاهها. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
  14. مهری، کریم؛ بهجت یزدخواستی و محمدحسین پناهی (1393). "سیاست‌گذاری قومی مبتنی بر دیدگاه مقام معظم رهبری: تحلیل تماتیک"، دو فصل‌نامه مطالعات قدرت نرم، سال چهارم، شماره 10: صص 75- 97
  15. ناهید، عبدالحسین (۱۳۶۰). زنان ایران در جنبش مشروطه ، تبریز، احیا،.
  16. نژاد ایرانی، فرهاد و خلیل زاده شهانقی، حسن.(1395)، "بررسی و اولویت بندی عوامل موثر بر موفقیت اجرای برنامه های استراتژیک دانشگاه ها و ارائه الگوی مناسب"، فصلنامه مدیریت کسب و کار، شماره 30، صص58-37.
  17. یزدان پناه،احمدعلی و سلطانی،امید (1393)باعنوان "شناسایی و تحلیل روابط برنامه ریزی راهبردی، قابلیت انعطاف پذیری و عملکرد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی؛ مورد پژوهی: دانشگاه شهید بهشتی"، ، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، دوره 20 ، شماره 3،93-

 

منابع انگلیسی

 

  1. Azar, A, Bayat, K. (2008), Designing a Business Process Model Model with Structural Interpretative Modeling Approach (ISM), Journal of Information Technology Management, Vol. 1, No. 1, Pages 3-18.
  2.  Azadeh, M.A., Tafteh, M., (2015). The narrative of women heads of households from obstacles to happiness (case study: women heads of households in Tehran). Journal of Women and Family Studies, 3 (2): 33-60. (Text in Persian)
  3. Bagheri, M., Jajarmizadeh, M., and Banafi, M., (2017). Investigation the mediating role of organizational happiness in the relationship between organizational spirituality and organizational commitment (Case study: Shiraz University), Journal of Culture at Islamic University, Issue 7, 1: 3-18. (Text in Persian)
  4. Bamdad Sufi, J., Imamat, M.M., (2018), Identification and prioritization of the factors affecting the attraction and preservation of academic talents in university, Quarterly Journal of Human Resource Management Researches, Imam Hossein University, 10 (3): 1-25. (Text in Persian)
  5. Bakhtiar Nasrabadi, H.A., (2009). Investigation the relationship between the nature of job and job satisfaction, Journal of Management Research, Issue 9 1: 58-74. (Text in Persian)
  6. The information base of Supreme Leader's office with a website address www.ledear.ir (Text in Persian)
  7. Javdani, H., (2014). Designing an organizational development pattern in Iran's higher education management system, Quarterly of Research and Planning in Higher Education, Issue 20, 4: 55-74. (Text in Persian)
  8. Jovari, B., (2010). Investigation the effect of mental image from brand on consumer perceptual value. M.Sc. Thesis of Payame Noor University. (Text in Persian)
  9. Chavoshbashi, F., Dehghan Afifi, N., (2013). Identification and measurement of effective factors on organizational happiness of staff in Islamic Azad University, West Tehran Branch, Quarterly of Behavioral Sciences, Issue 5, 16: 43-66. (Text in Persian)
  10. Chehrazi, S., and Gholipour, A., (2015). Investigation the effect of servant leadership style on staff anti-productivity behaviors, Journal of Organizational Behavior Studies, Issue 4, 2: 99-118. (Text in Persian)
  11. Hagh Gouyan, Z., Zarei Matin, H., Jandagi, Gh.R., Rahmati, M.H., (2016). Identifying the implications of staff as one of the factors affecting on social capital, Journal of Social Capital Management, Issue 3, 1: 23-41. (Text in Persian)
  12. Hagh Gouyan, Z., Mohammadi Hosseini Nejad, M., (2016), Investigation the happiness status in private bank staff of Qom province, Journal of Psychological in Management, Issue 2, 1: 61-90. (Text in Persian)
  13. Heidari Sourshajani, R., Gashoul, H., (2018). Analysis and evaluation of women's employment in urban spaces using SWOT-AHP model, Case Study: Women working in Kashan, Journal of Women and Society, Issue 9, 35: 173- 200. (Text in Persian)
  14. Khazali, E., Jovari, B., (2015). Study on staff job satisfaction from leadership style of managers (Case Study: Woman staff at Alzahra University). Journal of Women and Family Studies, 3 (1): 111-126. (Text in Persian)
  15. Khatibi, A., (2015). Investigating women's attitudes towards factors affecting family consolidation (research among woman staff of Payame Noor Universities of Hamadan). Journal of Women and Family Studies, 3 (1): 59-92. (Text in Persian)
  16. Khomeini, R., (1979). Imam Khomeini's Sahifeh. Volume 8: Necessity of Islamization of Universities, Qom: Online Information Base of Jamaran. (Text in Persian)
  17. Danaei Fard, H., Hassanzadeh, A.R., Salariyah, N., (2010). Designing an incuriosity measurement of organization: Mixed research, Journal of Strategic Management Thought, Issue 4, 2: 79-99. (Text in Persian)
  18. Delavar, A., (2006). Theoretical and scientific foundations of research in the humanities and social sciences, Fifth Edition, Tehran, Roshd Publication. (Text in Persian)
  19. Rafatjah, M., Khairkhah, F., (2013). Problems and challenges of women's employment in Iran from the Point of View of Managers' Posts, Quarterly of Socio-Cultural Development Studies, Issue 1, 2: 130-156. (Text in Persian)
  20. Zarei Matin, H., Ahmadi Zahrani, M., Hagh Gouyan, Z., (2009). The Role of university in creating factors affecting on happiness. Journal of Culture at Islamic University. Issue 13, 2: 4-24. (Text in Persian)
  21. Zarei Matin, H., and Hagh Gouyan, Z., (2016), Happiness in life and work environment, Tehran, Ketab Mehraban Publication, First Edition. (Text in Persian)
  22. Zahedi, Sh., (2007). Women and development, Tehran. Cultural Research Publication. (Text in Persian)
  23. Saatchi, M., and Azizpoursouei, A.A., (2005). Designing an effective leadership model of university, Bimonthly of Daneshvar Medicine of Shahed University, Issue 12, 11: 1-18. (Text in Persian)
  24. Sohrabi, R., Jafari Seresht, D., and Meydandar Basmanji, F., (2011), Presentation of the talent management framework with agility approach of human resource, Quarterly Journal of Human Resource Management Researches, Imam Hossein University, 9 (2): 1-20. (Text in Persian)
  25. Sangari, N., (2017). Compilation of the axial competency model of the faculty members of Islamic University (Case Study: Alzahra University), Journal of Management at Islamic University, Issue 6, 1: 45-60. (Text in Persian)
  26. Taherian, H., Feyz, D., Haidarkhani, Z., (2014). Management and organizational factors affecting happiness in universities and its effect on the production of science, Quarterly of Research and Planning in Higher Education, 72: 99-116. (Text in Persian)
  27. Abedi, H.A., (2009). Application of phenomenology research method phenomenon in clinical sciences. Strategic Quarterly, Issue 19, 54: 207-224. (Text in Persian)
  28. Abdullahi, H., Bazargan, A., (2013). Making and validating a scale for assessing the faculty members' educational productivity. Quarterly of Educational Measurement, Issue 4, 11: 55-76. (Text in Persian)
  29. Isakhani, A., (2013). The explanation of the role of job resources and personal resources in staff work fixation, Journal of Public Administration, Issue 5, 2: 73-96. (Text in Persian)
  30. Faraostkhah, M., (2017). Qualitative research method in social sciences with emphasis on the Grounded theory, Fourth Edition, Agah publications. (Text in Persian)
  31. Qorouneh, D., Mirkamali, M., Bazargan, A., and Kharazi, K., (2016). A model for flourishing  at the Faculty Members of Alzahra University, Quarterly of Research and Planning in Higher Education, Issue 22, 3: 1-17. (Text in Persian)
  32. Ghahramani Qajar, S., Jovari, B., and Gheibi P., (2017). Explaining the relationship between psychological empowerment in the work environment and staff tenseness (Farhangian University of Khorasan Razavi province), Monthly of Management, Economics and Accounting. 76-99. (Text in Persian)
  33. Ghahramani Qajar, S., Jovari, B., and Vakili, S., (2016). Policy making for higher education centers, Development University-Centered Science-Research Conference, Payame Noor University. (Text in Persian)
  34.  Karbassian, M; Javanmardi, M; Khoboshani, A; Zanjiri, M. (2011), Design of an Integrated Approach to the Interpretative Structure Model (ISM) and Fuzzy TOPSIS-AHP for the Selection and Ranking of Agile Suppliers, Production Management and Operations, Volume II, No. 1, Pages: 107-134. (Text in Persian)
  35. Koldi, A.R., Samavatian, B., (2009). Study of the causes and factors affecting job satisfaction of women and men staff of social security departments of Tehran, Research Journal of Social Sciences, Issue 2, 2: 74-89. (Text in Persian)
  36. Cook, L., Rosvell, B., (2000). Leadership styles of women and men Managers, Translated by Iran Nejad Palizi, M., Tehran, Managers (Modiran) Publication. (Text in Persian)
  37. Mohammad Zadeh, Z., Salehi, K., (2015). Pathology of happiness and scientific dynamism in scientific and academic centers, a study with phenomenology approach, Journal of Strategic and Macroeconomic Policies, Issue 3, 11: 1-25. (Text in Persian)
  38. Mohammad Zadeh, Z., Salehi, K., (2016). Explaining the phenomenon of happiness and scientific dynamism in scientific centers from the point of view of the university elite: a phenomenological study, Strategic Quarterly, Issue 25, 79: 227-258. (Text in Persian)
  39. Moghimi, M., Gholipour, A., and Javaherizadeh, I., (2014), Identification and ranking of key staff indicators for organizational talent management, Quarterly of Human Resource Management Researches, Imam Hossein University, 6(3): 165-191 (Text in Persian)
  40. Mousavi, Z., (2007). Investigating factors affecting the growth of scientific quality of faculty members in universities from the viewpoint of the faculty members of universities. M.Sc. Thesis of University of Tehran. (Text in Persian)
  41. Mehri, K., Yazdkhasti, B., and Panahi, M.H., (2014). Ethnic policy-making based on the Supreme Leader's view: Thematic Analysis, Quarterly of Soft Power Studies, Issue 4, 10: 75-97. (Text in Persian)
  42. Nahid, A.H., (1981). Iranian women in the constitutional movement, Tabriz, Quarterly of Ehyaa. (Text in Persian)
  43. Nejad Irani, F., and Khalilzadeh Shahanaghi, H., (2016), Investigating and prioritizing effective factors on the success in executing of university strategic programs and providing appropriate patterns, Quarterly of Business Management, 30: 37-58. (Text in Persian)
  44. Yazdanpanah, A.A., and Soltani, O., (2014), Identifying and analyzing strategic planning relationships, flexibility and performance of universities and higher education institutions; Case Study: Shahid Beheshti University, Quarterly of Research and Planning in Higher Education, Issue 20, 3: 67-93. (Text in Persian)